Elérhetőségeink
Tel: 06-1-588-8000
Fax: 06-1-588-8099
E-mail: penztargep@mikrohalo.hu
Bankszámla: 10700581-48429106-51200002
Online Pénztárgép
Dokumentumok
Tájékoztató új ügyfeleink részére
Adatbekérő Előfizetői szerződéshez
Gyakran Ismételt Kérdések
Természetesen van lehetőség a szolgáltatás szüneteltetésére, ezt egy naptári évben egyszer, maximum
6 hónapig díjmentesen biztosítjuk, a fennmaradó időszak díjköteles. A szüneteltetés menetét a
„Hogyan tudom szüneteltetni a pénztárgépem adatkapcsolatát?” kérdésnél részletezzük.
A szüneteltetést először a NAV-nál kell lejelenteni ügyfélkapun keresztül a PTGTAX_UZ
formanyomtatványon. Ennek másolatát, valamint az ehhez tartozó Elfogadó nyugtát kell továbbítani
részünkre .PDF formátumban a penztargep@mikrohalo.hu e-mail címre, vagy postai úton a 1105
Budapest, Martinovics tér 4/A. címre.
Nem. A NAV a vállalkozást és a pénztárgépet külön kezeli, így a pénztárgép szüneteltetését külön kell
lejelenteni, melynek menetét a „Hogyan tudom szüneteltetni a pénztárgépem adatkapcsolatát?”
kérdésnél részletezzük.
Amennyiben a jövőben még szükség lehet a pénztárgépre, úgy érdemes azt szüneteltetni, aminek
lehetőségét egy naptári évben egyszer, maximum 6 hónapig díjmentesen biztosítjuk. Ennek menetéről
a „Hogyan tudom szüneteltetni a pénztárgépem adatkapcsolatát?” kérdésnél tájékozódhat.
Amennyiben a szerződést meg szeretnék szüntetni, a pénztárgépet el kell adni, vagy az illetékes
szervizzel le kell selejteztetni és az erről készült dokumentumokat kell továbbítani részünkre .PDF
formátumban a penztargep@mikrohalo.hu e-mail címre, vagy postai úton a 1105 Budapest,
Martinovics tér 4/A. címre; eladás esetén a számlát vagy az adásvételi szerződést, aminek tartalmaznia
kell az eladó, a vevő és a pénztárgép pontos adatait, selejtezés esetén pedig a szerviz által kiállított
PTGTAX_M nyomtatványt.
A pénztárgépek és taxaméterek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek és
taxaméterek
forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé
történő
szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) és a 74/2013. (XII. 30.) számú NGM rendelet szerint a régi
pénztárgépeket a
rendeletben megadott módon és határidőig ki kell cserélni az új típusú, online adatkapcsolatot biztosító
pénztárgépre.
A régi pénztárgépek nem alkalmasak a rendeletben előírt működés biztosítására, javasoljuk érdeklődjön annál a
forgalmazónál, amelytől a meglévő pénztárgépét vásárolta.
Pénztárgépet a pénztárgép forgalmazóknál vásárolhat. A Rendeletnek megfelelő pénztárgépekre a forgalomba
hozatali
engedélyeket a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) adja ki. A következő weboldalról
http://mkeh.gov.hu/hivatal/kozerdeku_adatok_2013 /tevekenysegre_mukodesre_vonatkozo_adatok/ nyilvantartasok
töltheti le
a legfrissebb típus engedéllyel rendelkező pénztárgépek és azok gyártóinak listáját
A nem számítógép alapú pénztárgépeket (kiskasszákat) általában a kis forgalmú üzletekben használják, csak a
szükséges
alapfunkciókkal rendelkeznek. A számítógép alapú pénztárgépek már több szolgáltatással is segítik az
üzletmenetet, pl.
raktárkészlet gazdálkodás, statisztikai jelentések elkészítése, stb.
A Mikroháló Kft. nem foglalkozik pénztárgépek gyártásával és forgalmazásával, csak az AEE és pénztárgép
gyártókkal és a pénztárgép üzembentartójával, azaz az előfizetővel áll szerződésben.
A nemzetgazdasági miniszter 48/2013. (XI. 15.) és a 74/2013. (XII. 30.) számú NGM rendeletében meghatározottak
szerint a
pénztárgépben keletkezett adatokat az adóhatóság felé továbbítani kell és ehhez az online kapcsolathoz mobil
adatkommunikációs megoldás szükséges.
A pénztárgépben keletkezett adatokat a régi fekete dobozt felváltó, de annál bonyolultabb funkciókat is ellátó
ún. AEE
(Adóügyi Ellenőrző Egység) tárolja és továbbítja. Az AEE, illetve az abba épített SIM chip biztosítja az
adattovábbítás
lehetőséget.
SIM chip, egy elektronikai alkatrész a funkciója pedig megegyezik a mobil telefonokban használt SIM kártyával,
de ezt az
alkatrészt fixen beépítik az AEE áramköreibe. Mivel az AEE bonthatatlan kivitelben kerül a pénztárgépbe, ezért a
SIM
chip nem cserélhető, tehát az AEE szerves és elválaszthatatlan részét képezi.
A rendeletekben meghatározott online adatszolgáltatás biztosítása érdekében a pénztárgép üzembentartójának
Előfizetői
szerződést kell kötni a Szolgáltatóval.
A rendelet szerint az adatátvitelt biztosító SIM chip-et az AEE tartalmazza, amely önálló, bonthatatlan egység,
így csak
azt lehet és tudja használni a pénztárgépben.
Nem. A rendelet kötelező jelleggel írja elő a mobil hálózatokon keresztüli, titkosított adatcsatorna
használatát. Ezt a
kötelezettségét csak az AEE-be eltávolíthatatlanul beépített SIM chip segítségével tudja teljesíteni.
Mivel a SIM chip az AEE-be kerül beépítésre és a Szolgáltató tulajdonát képezi, ezért csak az a Szolgáltató
tudja
nyújtani a szolgáltatást, amelyiknek a SIM chip-je beépítésre került. Ön a pénztárgép kiválasztásával
Szolgáltatót is
választ egyben, de a Rendeletben meghatározott műszaki paraméterek és előírások szerint az Ön pénztárgépe
bármelyik
magyarországi mobil hálózatra automatikusan fel tud kapcsolódni, így az adatszolgáltatási kötelezettség
teljesíthető.
A nemzetgazdasági miniszter 74/2013. (XII. 30.) rendelete alapján a nem számítógép alapú pénztárgépek
adatforgalmi
havidíja 1500 Ft+Áfa, míg a számítógép alapú pénztárgépek adatforgalmi havidíja 2500 Ft+Áfa. A fizetendő
havidíjak nem
függenek az adott hónapban forgalmazott adatmennyiségtől.
Javasoljuk, hogy az online szerződéskötési módot válassza, ugyanis a pénztárgép üzembe helyezését követő 7 napon
belül
meg kell kötnie az Előfizetői szerződést, ellenkező esetben a pénztárgép üzemképtelenné válik és Ön nem tud
eleget tenni
a rendeletben meghatározott adatszolgáltatási kötelezettségének. A szerződéskötés során munkatársaink ellenőrzik
az Ön
által megadásra kerülő adatokat, majd a rendszer automatikusan bekapcsolja a szolgáltatást. Az Előfizetői
szerződést
online adatrögzítés esetében elektronikusan, azaz emailben küldjük ki az Ön részére, melyet kinyomtatva, aláírva
és a
további szükséges dokumentumokkal együtt kérünk visszapostázni részünkre. Az előfizetői jogviszony az online
pénztárgép
megszemélyesítésének időpontjától kezdve jön létre. Amennyiben nem tudja az előfizetői szerződést e módszer
szerint
megkötni, akkor kérésére az ügyfélszolgálatunk postázza ki Önnek a szerződést, amelyet aláírva postai úton kell
visszaküldenie részünkre.
Előfizetőink kiszolgálása érdekében elsősorban a telefonos és internetes kapcsolati pontokat készítjük fel az
ügyfélszolgálati munkák elvégzésére. Email-ben és weboldalunkon keresztül a nap 24 órájában elérheti
munkatársainkat,
telefonon pedig munkaidőben állunk a rendelkezésükre. Ügyfélszolgálati rendszereinket úgy építettük fel, hogy a
minimálisra csökkentsük a személyes kapcsolathoz szükséges feltételeket, minden olyan folyamatot
automatizáltunk, amely
a szolgáltatás igénybevételét megkönnyíti az Ön számára. A szolgáltatás speciális és országos igénybevételi
módja miatt
személyes ügyintézésre csak kivételes esetekben van mód.
A pénztárgépébe vagy az adóügyi nyomtatójába épített AEE három, különböző színű jelzőfénnyel jelzi a funkciók
működési
állapotát. Az adatátvitel működőképességét a folyamatosan világító sárga fény jelzi. Ha a sárga fényt villogni
látja,
akkor adatátviteli problémája van és a Mikroháló Kft. telefonszámán vagy email címén jelentheti be a hibát.
A mikroháló Kft. szolgáltatása kizárja a szomszédos országok hálózataira való kapcsolódást.
A rendelet előírja, hogy az AEE-n lennie kell külső antenna csatlakoztatási lehetőségnek is. Ide lehet
csatlakoztatni
olyan ún. nagy nyereségű antennát, amivel szinte biztosan meg tudja oldani a problémát. Ha ez sem segít, akkor a
rendeletben előírt módon kaphat egyedi felmentést, melyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság vizsgálata
alapján ad
ki a NAV.